Velkommen til mit portfolio


"Design er en stor passion for mig. At bringe idéer til liv og hjælpe med at løse problemer. Derfor elsker jeg hvad jeg gør." - Amalie Møller

Find ud af mere

Hvem er jeg


Mit navn er Amalie Frederikke Tegl Møller. Jeg er 25 år og bor på Frederiksberg, Danmark. I januar 2017 begyndte jeg min videregående uddannelse som Multimediedesigner på KEA – Københavns Erhvervsakademi. Dernæst flyttet jeg min uddannelse til EASJ - Erhverssakademiet Sjælland.

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde med både større samt mindre virksomheder. Design er en stor passion for mig. At bringe idéer til liv og hjælpe med at løse problemer. Derfor elsker jeg hvad jeg gør.

CV

2010 - 2013
Handelsskolen København Nord, HHX.
Linje: Design og IT.

2013 - 2016
DAY Birger Et Mikkelsen.
Servicemedarbejder og ekspedient.

2013 -
Danmarks Radio.
Studieassistent, promter og runner i Medieproduktionen.

2013 -
MM produktion.
Eventpige ved koncerter.

2017 - 2018
Københavns Erhvervsakademi.
Linje: Multimediedesign.

2018 -
Erhvervsakademiet Sjælland.
Linje: Multimediedesign.

Hvad har jeg lært

Hvad har jeg lært


Joe & The Juice


I dette projekt skulle vi arbejde sammen med Joe & The Juice. Vi fik til opgave at udvikle en ny feature til Joe & the Juices interne app. Målgruppen var derfor juicerne i barene rundt omkring i verden.

Ud fra deres præsentation af virksomheden på Gammel Mønt, fandt vi ud af at de gik meget op i konkurrencer samt emblemer. Vi udviklede derfor en feature, så kunderne kunne bedømme juicerne bag baren og på den måde optjene emblemer og være i konkurrence med hinanden.

Hele projektet var en god læringsproces. Har lært om: Forbedring af brugerflader og brugeroplevelser, at arbejde med avanceret projektstyring, forstå sammenhængen mellem IA og UX, at arbejde med brugerorienterede designmetoder, at udvikle forskelligartede prototyper samt at anvende testmetoder til digitale brugeroplevelser.

Hvad kunne være anderledes: Vi brugte meget tid på vores design af app’en da vi endte med både at lave en app til personalet og kunderne der skulle kommunikere sammen. Vi kom dermed ikke i dybden med at teste.

7days


Projektet gik ud på at det var en konkurrence om at skabe det bedste og mest indbringende koncept.

I løbet af projektperioden, fik vi udleveret 6 hvide t-shirts, som vi skulle udvikle som produkter og som forretningskoncept. Vi skulle designe t-shirts, markedsføre dem, sælge dem og videreudvikle på design, koncept og markedsføring baseret på målinger.

I projektet kom vi ind på Infografik, da vi skulle indsamle effekten af vores markedsføringsindsats og visualiseres på en intern hjemmeside.

Derudover kom vi også ind på Persuasive design, der kan effektivisere en købsbeslutning, hvis designeren forstår målgruppens trigger-punkter.

Vi udarbejdet også en social medie strategi og gennemførte den med post på to udvalgte sociale medier. Derudover kodet vi en webshop (HTML, CSS og JS) hvor produkterne kunne ses og købes.

Hele projektet var en god læringsproces. Har lært om: Online markedsføring på tværs af platforme, opsætning af webshop, Persuasive design, arbejde med og analysere brugerdata, anvende centrale værktøjer og analysere digital data til optimering af multimedieproduktion Infografik samt udveksling og præsentation af data.

Hvad kunne være anderledes: Vi brugte lang tid på at blive enige om samt teste vores tryk design til t-shirten. Derfor havde vi mindre tid til at promovere vores produkt på de sociale medier og mindre tid til at udføre vores social medie strategi.

OH WOW


Min klient i dette projekt var et fiktivt online magasin OH WOW - Ohwowmag.com.

OH WOW er et moderne urbane digitalt magasin dedikeret til iværksætteri, byrum, gadekunst, underjordiske fænomener, visuelle øjenlys, tendenser og emner, der interesserer multimediedesign studerende enten professionelt eller fra en mere personlig vinkel.

I dette projekt var jeg indholdsskaberen på udkig efter den interessante historie og skulle skabe en reportage til online magasinet OH WOW.

Reportage er en artikel, der tager læseren på en tur i historier fra den virkelige verden. Det kan være en begivenhed eller en historie om et lille opstarts selskab. Men det kan også være historien om en e-mail til marketing, fra idé til design team til at det faktisk når kunden. Der er ingen begrænsninger for hvad man kan skrive om, men det skal være baseret på fakta. Ting man observerer, hører, lærer i et interview eller læser et eller andet sted. Man skriver, så det føles som om man er der. Mange sanser er i brug - hvordan ser det ud, lyder, føler, lugter eller smager. Hovedmålet er at give din læser en god oplevelse og viden om et emne.

Hele projektet var en god læringsproces. Har lært om: Storytelling, multi-level writing samt forskellige skriveteknikker f.eks. sprogbrug, tekstens struktur og at skrive til målgruppen.

Hvad kunne være anderledes: Kunne have taget fat i flere folk på strækningen fra Nørrebro station til indre København og få deres perspektiv hvordan de så København gennem deres sanser.

Sorte Fugle


I dette projekt skulle vi arbejde med musikerne Sorte Fugle som kunde. Vi skulle udvikle en designmanual med deres visuelle identitet, en hjemmeside og en musikvideo til kunden.

Designmanualen med Sorte Fugles visuelle identitet skulle indeholde logo, farvepalette, typografisk hierarki, billedstil og grafiske elementer. Derudover illustrerer og forklarer designmanualen, hvordan den visuelle identitet skal implementeres på forskellige medier og sammenhænge.

Hjemmeside skulle overholde design kravene fra designmanualen, fungere på tværs af skærmstørrelser og enheder samt musikvideoen skulle være integreret.

Derudover skulle vi udarbejde et kundetilbud med pris og tidsestimering på website, designmanual, logo og video.

Hele projektet var en god læringsproces. Har lært om: Konkretisere abstrakte værdier og egenskaber i et visuelt udtryk, arbejde metodisk med design af visuel identitet for en given kunde, udstikke rammer og retningslinjer for implementering af en given visuel identitet i konkrete produkter og kommunikation, tidsestimere og prissætte en opgave, udvikle en forretningsmodel for en kunde samt planlægge og producere indhold.

Hvad kunne være anderledes: Vi havde en del problemer med at få filmet en musikvideo til kunden. Her skulle vi have været mere kreative, så vi ville komme til et bedre slutprodukt.

Lad os komme i kontakt


Klar til at starte dit næste projekt med mig? Det er fantastisk! Ring til mig eller send en mail, så vil jeg kontakte dig så hurtigt som muligt.